CFMFT- Centro de Física Matemática e Física Teórica

You are missing some Flash content that should appear here! Perhaps your browser cannot display it, or maybe it did not initialize correctly.

O Centro de Fisica Matemática e Fisica Teórica (CFMFT) é um centro de estudos e desenvolvimento da Faculdade de Ciências e Tecnologia, fundado em 2010, que visa a promoção da investigação cientifica nas áreas da Fisica e da Matemática. O CFMFT desenvolve as suas linhas de investigação nos seguintes dominios:

1. Física Matemática
  2. Fisíca Teórica
  3. Áreas Cientificas afins

Neste momento, o CFMFT tem 5 membros efectivos (fundadores), professores dos departamentos de Fisíca e Matemática da FCT.

Para mais informações: rpotting@ualg.pt

The Center of Mathematical Physics and Theoretical Physics (CFMFT) is a study and research center of the Faculty of Sciences and Tecnology, founded in 2010, that aims to promote scientific research in the areas of Physics and Mathematics. More specifically, CFMFT supports research in the following domains:

1. Mathematical Physics
  2. Theoretical Physics
  3. Related areas

At thid moment, the center has 5 founding members, faculty members of the Mathematics and Physics Departments of FCT.

For more information: rpotting@ualg.pt